FAQ

Hos Begravelsesforretningen-online tilbyder vi service inden for bisættelse og begravelse i Næstved, Køge, Vordingborg, St. Heddinge, Ringsted, Faxe, Haslev og Stevns.


På denne side kan du se en oversigt over de mere almindelige spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med en begravelse og bisættelse.

Hvad er forskellen på begravelsesforretningen-online.dk og en traditionel begravelsesforretning?

begravelsesforretningen-online.dk er en online service, hvor du selv udfylder de nødvendige oplysninger i forbindelse med begravelsen/bisættelsen, bestiller kiste, urne, blomster m.m. og betaler for disse ydelser med det samme ved hjælp af dit kreditkort eller dankort.
I forhold til en traditionel service fra en begravelsesforretning, har du heller ikke et personligt møde, men kun telefonisk kontakt med en bedemand forud for ceremonien. Fordi du selv laver en del af det praktiske arbejde, kan vi tilbyde dig en billigere pris på din bestilling end ved en traditionel forretning, men det er stadig vores egne bedemænd fra begravelsesforretningen-online, som tager hånd om bestillingerne til begravelsesforretningen-online.dk og dermed sikrer, at din bestilling gennemføres som ønsket.
Hvis du har brug for hjælp til dine valg og ønsker, hjælper vi naturligvis gerne, ligesom vi altid kontakter dig telefonisk og gennemgår din bestilling og evt. yderligere ønsker sammen med dig.

Hvordan opbevares mine personlige informationer på begravelsesforretningen-online.dk?

Alle de informationer, du indtaster på begravelsesforretningen-online.dk, er fortrolige og bliver behandlet som sådan jf. den til enhver tid gældende lovgivning herom. Du kan læse mere om vores sikkerhedsprocedure og kryptering af personlige data i vores handelsbetingelser.

Er der en medarbejder fra begravelsesforretningen-online.dk tilstede ved ceremonien?

Ja, der vil altid være en repræsentant fra begravelsesforretningen-online.dk til stede under ceremonien.

Bliver afdøde kørt i en rustvogn?

Ja, når du bruger begravelsesforretningen-online.dk vil det altid være en rustvogn som transporterer afdøde.

Kan jeg bestille en dødsannonce på begravelsesforretningen-online.dk?

Nej, men begravelsesforretningen-online.dk samarbejder med afdøde.dk, hvor du selv kan designe en dødsannonce og modtage en korrektur og en afregning med det samme.

Kan jeg bestille solist til kirken på begravelsesforretningen-online.dk?

Nej, dette aftales direkte med solisten eller kirken.  

Kan jeg bestille salmeblade på begravelsesforretningen-online.dk?

Nej vi tilbyder ikke denne service på begravelsesforretningen-online.dk.

Skal jeg bestille ligklæder sammen med valg af kiste?

Nej, der er ikke noget krav om, at afdøde skal iklædes særlige ligklæder. Der er ikke noget i vejen for, at afdøde lægges i kisten i sit eget tøj. 

Får jeg udleveret urnen?

Ja, hvis asken skal spredes over havet, henter du selv urnen fra krematoriet og foretager spredningen over havet.
Hvis urnen skal nedsættes i et gravsted, kan du vælge selv at transportere urnen fra fra krematoriet til kirkegården eller bestille en urnetransport hos begravelsesforretningen-online.dk.

Hvor hurtigt skal jeg anmelde et dødsfald?

Alle dødsfald skal anmeldes senest to hverdage efter et dødsfald til Begravelsesmyndigheden (kirkekontoret eller sognepræsten) i det sogn, hvor afdøde havde sin bopæl på dødstidspunktet. Dette gælder, uanset om afdøde var medlem af folkekirken eller tilhørte et andet trossamfund.
Sammen med dødsanmeldelsen skal du også aflevere dødsattesten, afdødes dåbs- eller navneattest og evt. vielsesattest. Begravelsesmyndigheden giver herefter besked til folkeregistret, skifteretten m.m.

Hvor hurtigt efter dødsdatoen skal begravelsen eller bisættelsen foregå?

Normalt skal en begravelse eller bisættelse finde sted senest otte dage efter dødsfaldet.

Kan jeg bestille hos begravelsesforretningen-online.dk, hvis jeg ikke har en e-mail-adresse?

Nej. Vi har brug for en e-mail-adresse til at sende ordrebekræftelser og kvittering på dit køb, så du kan ikke gennemføre bestillinger hos begravelsesforretningen-online.dk uden en gyldig e-mail-adresse. Det behøver dog ikke at være din personlige e-mail-adresse, men vi skal have en e-mail-adresse på den person, der skal stå for kontakten til begravelsesforretningen-online.dk og på den person, der gennemfører betalingen på begravelsesforretningen-online.dk.

Hvad er næste skridt, når jeg har sendt mine oplysninger og bestillingsønsker til begravelsesforretningen-online.dk?

Når vi har modtaget din bestilling og betaling, vil du blive kontaktet telefonisk af en bedemand fra begravelsesforretningen-online.dk, som vil gennemgå din bestilling og det videre forløb med dig.
Hvis din bestilling er afsendt inden for normal åbningstid (alle dage mellem 9.00-16.00), vil du blive kontaktet inden for 30 minutter. Er bestillingen afsendt uden for den almindelige åbningstid, vil du som standard blive kontaktet den følgende dag mellem kl. 9.00 og 9.30.
Ønsker du at blive kontaktet uden for almindelig åbningstid, kan du indtaste dette i feltet "yderligere oplysninger" i formularen Afhentning og Kørsel. Du vil herefter blive kontaktet inden for 30 minutter fra bestillingstidspunktet. Vær opmærksom på, at begravelsesforretningen-online.dk tager et mindre gebyr for telefonisk kontakt uden for den almindelige åbningstid. Gebyret fremgår af vores prisliste under punktet "Hjælp fra bedemand mellem kl. 16-22.".

Kan jeg ændre eller fortryde min bestilling hos begravelsesforretningen-online.dk?

begravelsesforretningen-online.dk vil under normale omstændigheder, og hvis det er os muligt, gennemføre eventuelle ændringer, men da din bestilling allerede er igangsat, kan eventuelle ændringer kun gennemføres efter nærmere aftale med vores bedemand på mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på tlf. 25 16 48 00

Det er alene anmelderens/bestillerens ansvar at meddele ændringer af det bestilte eller ønskede til bedemanden på mail - Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller ringe på tlf. 25 16 48 00
 begravelsesforretningen-online.dk yder ingen erstatning eller kompensation for mangler, der skyldes manglende oplysninger i forbindelse med ændringer i det i ordren bestilte.
 
Se i øvrigt vores handelsbetingelser vedrørende fortrydelsesret.

Koster det gebyr at betale med kort hos begravelsesforretningen-online.dk?

Du betaler ikke noget gebyr til begravelsesforretningen-online.dk, når du bruger dankort eller kreditkort. Udbyderen af Mastercard opkræver som standard et gebyr på 1,15 %, der opkræves som en del af betalingen på begravelsesforretningen-online.dk, hvis du betaler med Mastercard.

Modtager begravelsesforretningen-online.dk provision fra eksterne leverandører?

begravelsesforretningen-online.dk kan som service tilbyde både køb og formidling af serviceydelser fra eksterne leverandører (blomsterhandlere, stenhuggere, dagblade m.m.). Det er som udgangspunkt altid bestilleren, som vælger, hvilke leverandører, der skal levere eksempelvis gravsten, blomster, avisannoncer m.m. Formidler begravelsesforretningen-online.dk leverancen, modtager begravelsesforretningen-online.dk ofte, men ikke altid, en provision fra leverandøren for at formidle aftalen.

Yderligere spørgsmål?

Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende praktiske forhold eller valg af ceremoni, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 25 16 48 00 eller pr. mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.